Ktulu Online - postępy (13.03.2017)

Ostatecznie nie znalazłem wczoraj czasu na napisanie notki, ale dobre wieści są takie, że udało mi się pchnąć projekt do przodu 🎉 Na pierwszy ogień poszła kolejność "etapów" gry.

Jak już wspominałem we wcześniejszych notkach, Ktulu toczy się w cyklu nocy i dni. Oprócz tego, w nocy dzieje się wiele rzeczy - różne postacie budzą się i korzystają ze swoich zdolności, budzą się też całe frakcje. Wszystko to dzieje się w pewnym ustalonym porządku, który powinien być zaimplementowany w grze.

Nie ma tu w zasadzie wiele materiału do rozwodzenia się ;) Tak jak wspomniałem w poprzedniej notce, zacząłem od krótkiego testu, który miał sprawdzić, czy struktura opisująca moment gry poprawnie przechodzi z "przed rozpoczęciem" do "noc 0, aktywność Dziwki". Następnie zaimplementowałem samą strukturę, rozwinąłem trochę test, rozwinąłem kod i tak powoli powstał kod, który jest obecnie: zawierający dwie tablice (odpowiadające kolejności zerowej nocy oraz dowolnej innej nocy) i metodę, która sprowadza się głównie do iterowania po tych tablicach dla nocy i przechodzenia po drodze jeszcze przez dni.

Kod prawdopodobnie będzie jeszcze wymagał przeróbek (głównie w celu lepszego reprezentowania nocnej aktywności frakcji), ale jest już jakiś punkt zaczepienia. Jest szansa, że dalej będzie coraz lepiej :)